Kembara Alia ke Seoul - Hari Ketujuh

Hari ketujuh bersamaan 25 Februari 2017.

Hari terakhir. Berat hati tapi cuba menidakkan sebab nanti aku lagi sedih. Orang lain tak akan faham betapa susah payahnya aku nak jejakkan kaki ke sini.

Bila orang lain tengok secara luarannya aku banyak bebel tapi sebenarnya aku nak dorang hargai setiap detik yg ada bila kat sini. Nak pergi bukan senang.

Aku dalam diam pegang slide dr atas sampai ke bawah setiap station subway baru yg kami jejak.

Aku dalam diam pegang pintu subway setiap kali masuk dan keluar dr subway tu.

Aku dalam diam pegang setiap benda yg aku boleh capai dekat memana tempat baru yg kami pergi.

Cup coffee 20space aku bawa balik. Kertas Viva Polo aku bawa balik. Tisu SUM aku bawa balik. Tisu dan Cup Kamong aku bawa balik. Baki 6,000won dan resit dr Kamong aku dah asingkan. T-Money ada baki 5,000won lagi aku simpan.

Batuk selsema demam ibu jari merekah berdarah kebas sampai sekarang. Kaki melecet, jari kaki semua bengkak. Effort tak effort nya aku cuba hargai semua benda kat sana HAHAHAHAHAHA.

Ya, aku sentimental punya orang. Disebabkan aku susah nak luahkan apa yg aku rasa so orang selalu salah interperate niat aku.

Kim Jongin, noona bogoshipda!

TAK NAK BALIK TAPI TAK SANGGUP NAK MANDI DUA HARI BERTURUT AIR PANAS TAK ADA HAHAHAHAHA.

TAK NAK BALIK TAPI KALAU STAY LELAMA PUN BUKANNYA DAPAT MENGADAP KAU PUN JONGIN.

Banyakkkkkk sangat pengalaman yg aku dapat sepanjang kembara aku di Seoul ni. Sungguh! Dapat naik bas, dapat jumpa budaya baru, dapat naik subway, dapat cuba makanan baru, dapat pergi awards, dapat rasa salji, dapat jumpa orang mabuk HAHAHAHAHAHA.

Sekarang aku dah faham kenapa drama Korea kebanyakannya tangkap sweet nak mati *rolling eyes* Tapi kan, sebenarnya, lepas balik Korea ni, aku makin kurang suka kat Korea dah. HUHUHUHU. Bukan apa, Malaysia tetap di hati. Nak lelaki Malaysia jugak. Sebab lelaki Korean ni pentingkan kesempurnaan sangat. Kesian aku tengok kengkadang perempuan Korean sanggup pakai skirt dan stokin nipis waktu musim sejuk cenggini semata nak penuhi kehendak pasangan dia. Macam pasangan dia tu dunia akhirat teruk lah!

Lelaki Malaysia ada jugak pesen cenggini tapi tak adalah melampau sangat, KOT. Tapi itu budaya dorang. HAIP!

Yg baik aku ambil, yg buruk aku cuba muhasabah diri. Tak semua kat dunia ni sempurna melainkan Allah yg Maha Esa.

Aku dapat tengok juga waktu dalam flight balik, belah kiri aku gelap, belah kanan aku terang. Sambil kembara, segala pujian tetap aku titipkan.

Yeayyy, dah habis dah cerita kembara Alia ke Seoul! InshaaAllah, ada rezeki aku nak kembara tempat lain pula. Kalau korang ada sebarang pertanyaan, jangan segan silu tanya tau. Aku tak makan daging manusia. Aku makan daging haiwan sahaja HAHAHAHAHAHA.






Comments

Popular posts from this blog

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 3 - Persiapan)

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 2 - Madinah)

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 1 - Mekah)