Kembara Alia ke Seoul - Hari Kelima

Hari kelima bersamaan 23 Februari 2017.

Holla! It's Everland Day! Kami gunakan pakej Funtastic Korea which cost 47,000won per person. Bagus pakej ni since dia punya staf sangat friendly! Aku dgn Anis jumpa dia time nak bayar by cash on second day. Office dia kat Sinchon if i'm not mistaken. Bas dia akan ambil dekat tempat yg customers sendiri decide. So kami pilih Dongdaemun.

Keluar awal takut sesat or avoid any distractions. Masuk hari kelima ni dah tak excited asap keluar mulut ke apa. Dah jadi macam habit, night before tomorrow mesti check suhu dan cuaca utk travel keesokan harinya. Tak pernah lagi tak tepat dia punya ramalan cuaca. Seingat aku paling tinggi suhu kami kat sana adalah 5 degree. Dan paling rendah adalah -8 degree. Tapi boleh kiralah berapa kali nak atas 2 degree, once in a life time.

Kami tersampai awal, menggigil macam patung angguk-angguk tu. Turun naik tangga nak elak sejuk. Tepat 9.50 bas yg nak bawa kami ke Everland pun tiba! Apa lagi, qada tidur anda!! Alia dan tidur tidak dapat dipisahkan~

Woaaaaaa, jejak je kaki ke tanah Everland tercinta, sejuk dia tangkap tulang belulang kau terus wey. Aku tak faham local yg pakai senipis nipis alam. Again, kulit kerbau ke apa?! Okay, hari ni banyak yg nak cerita. Jengs~

Kami kena naik shuttle bus utk sampai ke pintu gerbang Everland. Berhimpitlah cerita dia. Ramai couple dalam bas tu. Oh lupa nak bagitahu! Aku sebenarnya masuk hari ketiga kat sana, dah boleh dabik dada tak pegang palang, dah reti balance kan badan tak jatuh *angkat-angkat kening*.

Back to track. Ada satu couple ni dok ber-sweet di dalam kesempitan udara dalam bas tu. Aku rasa pak cik bas rapid KL belajar memandu dengan ajushi korea lah. Dia punya drift, amboiiii, bekas driver F1 ke?? Ajushi tu macam tertekan emergency break so semua macam tercampak ke sana sini. Yg couple tadi tu, lelaki dia terpeluk selamatkan aku instead of girlfriend dia HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA AKU NAK SIKU MUKA DIA SEBENARNYA tapi bila terpandangkan muka girlfriend dia yg macam singa lapar bila sedar apa yg boyfriend dia dah buat salah, aku terus jadi semut kerdil HAHAHAHAAHAHA ALIA GELAK SORANG LAGI.

Aku bukan peminat roller coaster noktah. Kami terbahagi kepada 2 group. Group aku ada Nisa dan Aten. Group Amie ada Anis dan Sabrina. Well, group aku of course lah happy wonderland! Tapi group lagi satu tu berjaya jugaklah paksa kami group comel ni naik roller coaster yg tak berapa nak ngeri tu (kata mereka!) Ngeri tak ngeri, group kami jelah yg paling kuat melalak time naik. Kebetulan hari tu banyak trip sekolah so ramai bebudak. Macam biasa, kami jadi tumpuan kanak-kanak sebab bertudung. Dorang curious bukan dorang tak suka tau. HAIP!

Lepas tu kami berpecah. Ramai jugaklah abang-abang bawak adik-adik perempuan mereka ke Everland. Tapi kesian sebab dorang kena pakai tiket color hijau (children) instead of biru (adult).

Aku paling ingat time nak naik ferries wheel. Tengah queue-ing, aku nampak ada tiket jatuh. Depan aku ada abang dan adik perempuan. Waktu tu aku tak tahu lagi konsep hijau biru tu. So aku kutip tiket tu then tanya si kecik tu, aku lupa aku tanya macam mana tapi berbelit jugaklah urat kepala dan lidah nak menuturkan dalam bahasa korea. Si kecik tu cakap bukan, bukan dia punya sebab dia dah ada 'sambil tunjuk tiket dia'. Aku dengar abang dia tergelak. Aku pun tergelak sambil pandang muka abang dia. Alamak aih, kacaknya. Berdegup iman HAHAHAHAHAHA.

Naik kuda pun sesama dengan adik dia. Aku punya mata gatai benau dok follow je sampai habis ferries wheel dan sempat jugak tangkap gambar dia dari belakang HUHUHU. Bukan jodoh kita~

Then aku terjumpa lagi budak yg mirip ada sorang budak ni dalam Bandalland Winner. Serious tak tipu! Firasat aku mengatakan itu memang dia. Aku try ambil gambar dia, muka dia masam mencuka.

Lagi sorang budak ni pun comel. Waktu tu nak naik bas safari. Dia datang dengan omma dan halmoni dia. Peramah, suka senyum. Yg ni tak kerek. HAHAHAHAHAHA.

Secara kasarnya kami dapat habiskan main game yg ada dalam tu cuma 1/10 sahaja sebab satu, banyak tutup since musim sejuk, satu lagi tak sempat weyyyy. Luas sangat!

Balik dari Everland like 7.30pm baru sampai Dongdaemun then we straight to Itaewon sebab kelaparan. Time ni serious rasa awkward sebab ramai Melayu dan terbantut nak mengumpat HAHAHAHAHAHA TERUKNYA ALIA!

Dan kami pun selamat sampai di Bong~ Tak ada keluar malam dah. Dah tak larat.




















Comments

Popular posts from this blog

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 3 - Persiapan)

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 2 - Madinah)

Titian Menuju Kedamaian (Bahagian 1 - Mekah)